Alignment is geen piekbelasting maar een duurloop
Een van de grootste fouten in het alignment is dat in een korte tijd een paar activiteiten worden georganiseerd om het nieuwe strategisch beleid te laten landen en leven in de organisatie en dat het daarna stopt. Dat werkt niet.
Alignment is de structurele dialoog in de organisatie over de doelen van de organisatie, waarom dit de doelen zijn en hoe de medewerkers vanuit hun rol hieraan bijdragen. De moeilijkheid zit in het jarenlang volhouden van de dialoog.
📸 Fragment van YouTube @Sport FAILS ‘Pacemaker’s 800m final fail’
INspiratie
Vertel niet wat je gaat doen, maar wat je hebt bereikt
Voor veel organisaties is de nieuwjaarsborrel vaste prik om toekomstplannen te delen. Maar er zijn zo veel redenen waarom dit niet het ideale moment is. Wat kun je dan wel doen?
Durf jij je (regio)strategie op Linkedin te gooien voordat ie af is?
Over het algemeen wordt een (regio)strategie pas gedeeld als ie af is. Als de makers het eens zijn over alle punten en komma’s. Maar wat als je de conceptversie, na slechts één feedback ronde, op LinkedIn gooit?
De cijfers: waarom je zou moeten doen aan alignment…
Al sinds de oprichting van Weyond heb ik geen dag níet nagedacht over alignment. Waarom? Iedereen is altijd bezig met plannen maken. MAAR… het meest frustrerende is als deze plannen uiteindelijk geen werkelijkheid worden.