ALIGNMENT DRAAIT NIET OM SCHITTERENDE SOLO’S MAAR OM EEN HARMONIEUS ORKEST
Het is niet slechts één of een paar mensen die de strategie moeten uitdragen, maar een gezamenlijke symfonie van alle medewerkers en betrokkenen die een gemeenschappelijke visie hebben en hiernaar handelen. Ken jij het gevoel van een gezamenlijke symfonie in jouw organisatie of zie je vooral een paar mensen die schitterend soleren?
📸 Fragment van YouTube @BlackPiano1 ‘Funny concert moments’
INspiratie
Vertel niet wat je gaat doen, maar wat je hebt bereikt
Voor veel organisaties is de nieuwjaarsborrel vaste prik om toekomstplannen te delen. Maar er zijn zo veel redenen waarom dit niet het ideale moment is. Wat kun je dan wel doen?
Durf jij je (regio)strategie op Linkedin te gooien voordat ie af is?
Over het algemeen wordt een (regio)strategie pas gedeeld als ie af is. Als de makers het eens zijn over alle punten en komma’s. Maar wat als je de conceptversie, na slechts één feedback ronde, op LinkedIn gooit?
De cijfers: waarom je zou moeten doen aan alignment…
Al sinds de oprichting van Weyond heb ik geen dag níet nagedacht over alignment. Waarom? Iedereen is altijd bezig met plannen maken. MAAR… het meest frustrerende is als deze plannen uiteindelijk geen werkelijkheid worden.