Alignment is geen kortstondige verliefdheid maar een huwelijk met ups en downs
Wat wij vaak zien is dat organisaties goed beginnen met interventies om het strategisch beleid te laten landen en leven. Wanneer er interne of externe ontwikkelingen zijn die veel aandacht vragen en/of de organisatie en medewerkers onder druk komen te staan dan zien we dat er vaak (tijdelijk) gestopt wordt.
Juist op dat moment is het belangrijk om de dialoog te blijven voeren: wat zijn de doelen? Waarom is dit het doel en hoe dragen medewerkers daar vanuit hun rol aan bij? Oftewel: houd ook in moeilijke tijden het doel voor ogen.
📸 Julia Roberts in een film uit 1999 als Runaway Bride
INspiratie
Vertel niet wat je gaat doen, maar wat je hebt bereikt
Voor veel organisaties is de nieuwjaarsborrel vaste prik om toekomstplannen te delen. Maar er zijn zo veel redenen waarom dit niet het ideale moment is. Wat kun je dan wel doen?
Durf jij je (regio)strategie op Linkedin te gooien voordat ie af is?
Over het algemeen wordt een (regio)strategie pas gedeeld als ie af is. Als de makers het eens zijn over alle punten en komma’s. Maar wat als je de conceptversie, na slechts één feedback ronde, op LinkedIn gooit?
De cijfers: waarom je zou moeten doen aan alignment…
Al sinds de oprichting van Weyond heb ik geen dag níet nagedacht over alignment. Waarom? Iedereen is altijd bezig met plannen maken. MAAR… het meest frustrerende is als deze plannen uiteindelijk geen werkelijkheid worden.