De cijfers: waarom je zou moeten doen aan alignment
Al sinds de oprichting van Weyond heb ik geen dag níet nagedacht over alignment.
Waarom?
Iedereen is altijd bezig met plannen maken.
MAAR… het meest frustrerende is als deze plannen uiteindelijk geen werkelijkheid worden. De belangrijkste reden hiervoor is dat deze niet de weg vinden naar de mensen die de strategie moeten begrijpen en waar moeten maken: je medewerkers.
Hoeveel tijd, moeite, creativiteit en energie gaat daarmee verloren.
EN VOORAL… hoeveel tijd, moeite en energie gaat ontstaan als je deze plannen vooral wél tot leven brengt.
Stel jezelf eens de vraag: waar gaat je meeste tijd en energie naar uit? Het ontwikkelen van je strategie of het laten landen en leven van je strategie in de organisatie?
INspiratie
“Onze visiemissie is…”
Wat is de definitie van visie en missie en waarom is het scheiden van toekomstbeeld en rol belangrijk?
Transitie van bestuurstafel naar werkvloer
Ontdek hoe transformatieplannen effectief worden gerealiseerd van bestuurstafel naar werkvloer. Leer van de integrale aanpak van Regioplan Heerenveen.
Starbucks’ geheim tot succes: de kracht van alignment (2)
Ontdek hoe Starbucks’ na de recessie hun succes herdefinieerde, hun positie als koffiegigant herstelde en uiteindelijk $32.2 miljard omzet bereikte.