De cijfers: waarom je zou moeten doen aan alignment
Al sinds de oprichting van Weyond heb ik geen dag níet nagedacht over alignment.
Waarom?
Iedereen is altijd bezig met plannen maken.
MAAR… het meest frustrerende is als deze plannen uiteindelijk geen werkelijkheid worden. De belangrijkste reden hiervoor is dat deze niet de weg vinden naar de mensen die de strategie moeten begrijpen en waar moeten maken: je medewerkers.
Hoeveel tijd, moeite, creativiteit en energie gaat daarmee verloren.
EN VOORAL… hoeveel tijd, moeite en energie gaat ontstaan als je deze plannen vooral wél tot leven brengt.
Stel jezelf eens de vraag: waar gaat je meeste tijd en energie naar uit? Het ontwikkelen van je strategie of het laten landen en leven van je strategie in de organisatie?
INspiratie
Alignment: geen piekbelasting maar een duurloop
Alignment is meer dan een tijdelijke inspanning. Lees hier hoe alignment voortdurende dialoog vraagt voor succesvol beleid.
Starbucks’ geheim tot succes: de kracht van alignment (1)
Ontdek hoe Starbucks hun succes behaalt met gepersonaliseerde ervaringen, de rol van barista’s en de rituelen in de koffiecultuur.
Een van de grootste gemiste kansen in alignment
Het inwerkprogramma: vaak een ondergeschoven kindje in alignment. Hoe vaak zouden medewerkers dit moeten doorlopen?