De cijfers: waarom je zou moeten doen aan alignment
Al sinds de oprichting van Weyond heb ik geen dag níet nagedacht over alignment.
Waarom?
Iedereen is altijd bezig met plannen maken.
MAAR… het meest frustrerende is als deze plannen uiteindelijk geen werkelijkheid worden. De belangrijkste reden hiervoor is dat deze niet de weg vinden naar de mensen die de strategie moeten begrijpen en waar moeten maken: je medewerkers.
Hoeveel tijd, moeite, creativiteit en energie gaat daarmee verloren.
EN VOORAL… hoeveel tijd, moeite en energie gaat ontstaan als je deze plannen vooral wél tot leven brengt.
Stel jezelf eens de vraag: waar gaat je meeste tijd en energie naar uit? Het ontwikkelen van je strategie of het laten landen en leven van je strategie in de organisatie?
INspiratie
Hoe de gemiddelde strategie landt in de organisatie
Je kunt de strategie zien als een vliegtuig. Je wilt dat deze gaat landen, dat medewerkers instappen en dat je samen op reis gaat. Een aantal tips.
Realisatie regiovisie: de cruciale rol van de RvT
Leden van Raden van Toezicht en Bestuur van tien samenwerkende zorgpartners in de regiovisie Noord-Veluwe kwamen bijeen. De belangrijkste inzichten.
Hoe Innocent Drinks laat zien dat co-creatie loont
Bijna 25 jaar geleden stond de nu succesvolle Innocent Drinks met een kraampje op een festival. Twee simpele dingen die zij doen om klanten te betrekken.