De cijfers: waarom je zou moeten doen aan alignment
Al sinds de oprichting van Weyond heb ik geen dag níet nagedacht over alignment.
Waarom?
Iedereen is altijd bezig met plannen maken.
MAAR… het meest frustrerende is als deze plannen uiteindelijk geen werkelijkheid worden. De belangrijkste reden hiervoor is dat deze niet de weg vinden naar de mensen die de strategie moeten begrijpen en waar moeten maken: je medewerkers.
Hoeveel tijd, moeite, creativiteit en energie gaat daarmee verloren.
EN VOORAL… hoeveel tijd, moeite en energie gaat ontstaan als je deze plannen vooral wél tot leven brengt.
Stel jezelf eens de vraag: waar gaat je meeste tijd en energie naar uit? Het ontwikkelen van je strategie of het laten landen en leven van je strategie in de organisatie?
INspiratie
Hoe Lego de connectie met hun doelgroep weer terugvond
Het ging slecht met Lego, maar zij hervonden connectie met hun doelgroep en kwamen uit de crisis. Hoe deden ze dat?
Strategie-introductie: Meer dan een eenmalig evenement
Gemiddeld 50% van de medewerkers kent de strategie van de organisatie niet. Hoe introduceer je een strategie in de organisatie?
Regionale samenwerking in de matrix-regio
De regiovisie op de toekomst van de ouderenzorg op de Noord-Veluwe gaat o.a. uit van samenwerking in een matrix-regio.