De cijfers: waarom je zou moeten doen aan alignment
Al sinds de oprichting van Weyond heb ik geen dag níet nagedacht over alignment.
Waarom?
Iedereen is altijd bezig met plannen maken.
MAAR… het meest frustrerende is als deze plannen uiteindelijk geen werkelijkheid worden. De belangrijkste reden hiervoor is dat deze niet de weg vinden naar de mensen die de strategie moeten begrijpen en waar moeten maken: je medewerkers.
Hoeveel tijd, moeite, creativiteit en energie gaat daarmee verloren.
EN VOORAL… hoeveel tijd, moeite en energie gaat ontstaan als je deze plannen vooral wél tot leven brengt.
Stel jezelf eens de vraag: waar gaat je meeste tijd en energie naar uit? Het ontwikkelen van je strategie of het laten landen en leven van je strategie in de organisatie?
INspiratie
Cruciale fout bij een organisatieverandering
Bij het ontwikkelen van een strategie kom je tot inzichten. Deze ‘aha-momenten’ zijn bepalend voor de keuzes die worden gemaakt. Vier gedachten op mee te nemen.
Schijnwerpers op succes met icoonvoorbeelden
Een zwembad als inspiratiebron voor succes. Ontdek hoe je icoonvoorbeelden kan gebruiken in het laten landen en leven van een strategie.
Hoe breng je een beweging op gang?
Ga jij deze week een beweging starten? Hoe doe je dat en wie ben je dan? De leider, de eerste volger, de tweede volger of iemand in de crowd?