de kracht van interventies: zo breng je mensen in beweging
Wist je dat maar 50% van de mensen zich betrokken voelt bij de strategie?
Wat kun je hieraan doen?
Slim gebruik maken van interventies.
Wat is een interventie?
Een interventie is een georganiseerde (reeks van) activiteit(en), die de dagelijkse werkpraktijk onderbreekt, om een bepaald doel te bereiken. Bijvoorbeeld: bewustwording creëren of dialoog op gang brengen, een idee met elkaar ontwikkelen.
En dit is niet makkelijk…
Een interventie heeft pas impact als een deelnemer minimaal twee mensen buiten de organisatie uit zichzelf hierover vertelt.
Een goed voorbeeld vind je in de swipe hiernaast.
Wil jij je organisatie in beweging brengen?
Schrijf je dan in voor ons webinar op 23 april: ‘Zo breng je mensen in beweging: de kracht van interventies.’
Klik hier om je in te schrijven: https://weyond.webinargeek.com/zo-breng-je-mensen-in-beweging-de-kracht-van-interventies
INspiratie
Vertel niet wat je gaat doen, maar wat je hebt bereikt
Voor veel organisaties is de nieuwjaarsborrel vaste prik om toekomstplannen te delen. Maar er zijn zo veel redenen waarom dit niet het ideale moment is. Wat kun je dan wel doen?
Durf jij je (regio)strategie op Linkedin te gooien voordat ie af is?
Over het algemeen wordt een (regio)strategie pas gedeeld als ie af is. Als de makers het eens zijn over alle punten en komma’s. Maar wat als je de conceptversie, na slechts één feedback ronde, op LinkedIn gooit?
De cijfers: waarom je zou moeten doen aan alignment…
Al sinds de oprichting van Weyond heb ik geen dag níet nagedacht over alignment. Waarom? Iedereen is altijd bezig met plannen maken. MAAR… het meest frustrerende is als deze plannen uiteindelijk geen werkelijkheid worden.