Durf jij je (regio)strategie op Linkedin te gooien voordat ie af is?
Over het algemeen wordt een (regio)strategie pas gedeeld als ie af is. Als de makers het eens zijn over alle punten en komma’s.
Maar wat als je de conceptversie, na slechts één feedback ronde, op Linkedin gooit?
10 Zorgorganisaties en Zilveren Kruis Zorgkantoor deelden september 2022 tegelijkertijd de conceptversie van hun regiovisie ‘Ouder worden op de Noord-Veluwe’ op Linkedin. Zie hier de post van een van de bestuurders: https://lnkd.in/eWJNETvR
Wat gebeurde er:
1️⃣ Meer dan 700 likes, 300 comments en een bereik van 10.000 mensen bij zowel
medewerkers binnen eigen organisaties en daar buiten.
2️⃣ Een aantal organisaties trokken direct aan de bel: waarom waren zij nog niet betrokken bij deze visie?
3️⃣ Meer dan 40 (inwoner)organisaties melden zich aan voor de verschillende digitale en fysieke bijeenkomsten om hun input te delen en meer te weten te komen.
Wat leverde dit op?
👍🏻Alle positieve én negatieve feedback die de makers vroeg of laat sowieso wel zouden krijgen kwam nu al in een heel vroeg stadium op tafel.
Dit leidde direct tot…
⭐️Waardevolle input (herijking van de visie)
⭐️Dialoog en daarmee versnelling in de samenwerking met belangrijke partners (bijv.
inwonersinitiatieven, woningcorporaties, welzijn en gemeenten)
⭐️Bekendheid van de visie bij veel mensen en partijen die hier vroeg of laat mee te maken gingen krijgen
Foto: Laatste bijeenkomst van ‘de beweging’ met meer dan 70 deelnemers (januari 2024).
Waar staan we nu?
• De visie is herijkt, domein overstijgend en gaat niet meer over ‘Ouder worden op de Noord-Veluwe’ maar over ‘Vitaal en zelstandig leven op de Noord-Veluwe’.
• De visie uitgegroeid tot een beweging genaamd ‘een samenredzame gemeenschap’ waar meer dan 100 inwonerinitiatieven, gemeenten, welzijn-, woon- en zorgorganisaties de kracht van de gemeenschap als uitgangspunt nemen.
• Partijen en inwoners komen in kernen nader tot elkaar. Bouwen voort op bestaande initiatieven of starten nieuwe initiatieven mbt samenredzaamheid.
Wij kunnen het iedereen aanraden:
Of het nu een regiostrategie is of een organisatie strategie. Deel deze alsjeblieft voordat deze af is.
Of het nu op Linkedin is of in je eigen organisatie. Het gaat je zoveel opleveren!
Meer weten? https://lnkd.in/eCCwkM93
INspiratie
De dag die je wist dat zou komen
We zien dat organisaties na het afronden van hun strategie één of een paar momenten kiezen om hier aandacht aan te besteden. En dan de verwachting hebben dat de strategie daarmee geland is en gaat leven. Niets is minder waar…
“De strategie moet simpel zijn – dat is niet waar.”
Als er iets is wat we graag willen dan is het dat alle medewerkers de strategie kennen en uitdragen. Drie inzichten.
Op de wc gebeurt het
Al minimaal een jaar hangt er een poster op de toiletten van Careyn. Deze is impactvol om verschillende redenen. Lees hier welke dat zijn.