Logo Weyond
Telefoon:
E-mail:

Het nadeel van perfecte klantbeleving

Ik kwam laatst redelijk gehaast binnenvallen bij een autodealer. Ik had vijf minuten daarvoor telefonisch een auto bij hen gehuurd. Dat was nodig want ik had bij een ander bedrijf te horen gekregen dat mijn auto niet klaarstond ondanks mijn reservering (ze hadden wel een verhuisbus 😂).

De vriendelijke jongen aan de balie ging mijn auto halen. Ik leunde even tegen een paal. Een servicemedewerker kwam op me af: “Goh, mevrouw, wilt u van mij een lekker kopje koffie?”
In de babyfase (met kleuter in de sinterklaasperiode) maak je geen moeder blijer dan met die vraag.

Een cappuccino later kwam de vriendelijke jongen vertellen dat de auto klaarstond en dat hij hem al even had laten warmdraaien (want het was zo koud buiten). Toen ik hem naar buiten volgde, viel mijn oog op de muur. De twaalf plakkaten met ‘Dealer van het jaar’ verrasten me eigenlijk niet. De vriendelijke jongen gooide nog even mijn kopje voor me weg en zwaaide gedag.

Geen wonder dat ik vandaag weer een auto huurde bij deze zaak.
Maar deze keer was het alsof ik bij een heel andere dealer binnenliep.
Na tien minuten kwam iemand van de autoverhuur sloffend aan, kijkend op zijn telefoon. Vermoeid mompelde hij: “Heeft u een auto gehuurd? U moet uw rijbewijs nog verifiëren.”

Hij ging de auto halen.
Ik kreeg geen koffie.
Hij liet de auto ook niet warmdraaien.
Beleefd gaf hij me de sleutel.

Op zich niets mis mee natuurlijk… maar HELAAS had ik de perfecte klantbeleving al gehad.

Klantbeleving

Toen ik wegliep zag ik de vriendelijke servicemedewerker aan de telefoon. De vriendelijke jongen van de vorige keer was het koffieapparaat aan het bijvullen. Ze waren er wel, maar niet in mijn klantbeleving die dag.

Zo zie je maar hoe belangrijk het is dat het hele team hetzelfde beeld heeft van de gewenste klantbeleving. Dit geldt voor elke organisatie.

Is er in jouw organisatie en in jouw teams een gedeeld beeld van hoe zij samenwerken en omgaan met klanten, cliënten, naasten en/of inwoners?

INspiratie 

De dag die je wist dat zou komen

De dag die je wist dat zou komen

We zien dat organisaties na het afronden van hun strategie één of een paar momenten kiezen om hier aandacht aan te besteden. En dan de verwachting hebben dat de strategie daarmee geland is en gaat leven. Niets is minder waar…

Op de wc gebeurt het

Op de wc gebeurt het

Al minimaal een jaar hangt er een poster op de toiletten van Careyn. Deze is impactvol om verschillende redenen. Lees hier welke dat zijn.