Praktijkvoorbeelden van Alignment in Zorgorganisaties
“Ik heb nog nooit een gesprek gehad over de toekomst van de organisatie.” š¤Æ
Mensen vragen wel eens wat het eerste is wat je moet doen als je wilt werken aan alignment in je organisatie.Ā
Dat zijn niet nog meer boekjes, posters of mailtjes. Dat is de dialoog opgang brengen in de organisatie over het ‘Krachtig Verbindende Doel’ waar je als organisatie naar streeft. De dialoog met je mensen die het moeten doen.
Kijk hier het webinar over alignment in zorgorganisaties terug.
Aan de hand van praktijkvoorbeelden deelden we een aanpak en tips in het realiseren van alignment in zorgorganisaties:
š§āāļø Ontwikkel je strategie met de mensen die het moeten waarmaken
š„ Het laten landen en leven van de strategie in de organisatie
š Zo introduceer je (voor het eerst) de strategie in je organisatie.
INspiratieĀ 
Verandering is er vaak al
Vaak willen we vanuit organisaties āeen andere manier van kijkenā stimuleren bij collegaās, cliĆ«nten, familieleden, inwoners of samenwerkingspartners. Kijk eens om je heen. Vaak is deze andere manier al ergens realiteit.
De rol van bestuur en toezicht in de beweging van Zorg naar Gewoon Leven
Dat was het onderwerp van de sessie afgelopen dinsdag met 100 bestuurders en toezichthouders, het Zilveren Kruis Zorgkantoor en NVTZ.We verkenden twee goede voorbeelden.Als eerste: de implementatie van reablement binnen Mijzo. Annet Boekelman-Wilhelm en Victor van Dijk deelden in dit kader waardevolle inzichten.
30 professionals en sleutelfiguren uit een wijk die elkaar niet kennenā¦ herkenbaar?
Vorige week kwamen zoān 30 mensen bijeen, die allemaal in de wijk Heerenveen-Midden direct of indirect werkzaam zijn voor senioren. Er was niemand die iedereen kende. Er waren er een paar die de helft kende. Het grootste gedeelte kende bijna niemand.