Praktijkvoorbeelden van Alignment in Zorgorganisaties
“Ik heb nog nooit een gesprek gehad over de toekomst van de organisatie.” 🤯
Mensen vragen wel eens wat het eerste is wat je moet doen als je wilt werken aan alignment in je organisatie.
Dat zijn niet nog meer boekjes, posters of mailtjes. Dat is de dialoog opgang brengen in de organisatie over het ‘Krachtig Verbindende Doel’ waar je als organisatie naar streeft. De dialoog met je mensen die het moeten doen.
Kijk hier het webinar over alignment in zorgorganisaties terug.
Aan de hand van praktijkvoorbeelden deelden we een aanpak en tips in het realiseren van alignment in zorgorganisaties:
🧑⚕️ Ontwikkel je strategie met de mensen die het moeten waarmaken
🔥 Het laten landen en leven van de strategie in de organisatie
🌟 Zo introduceer je (voor het eerst) de strategie in je organisatie.
INspiratie
Lessen van JetBlue: hoe zij medewerkers aan de organisatie verbinden
Het succes van JetBlue: Hoe alignment medewerkers aan de organisatie bindt en klantloyaliteit vergroot.
Hoe vinden de gemeenschap en het (zorg)systeem elkaar?
Hoe kunnen gemeenschaps- en burgerinitiatieven hun positie binnen ‘het systeem’ versterken? Komend jaar zet het Gideon’s B collectief in op dit thema.
Hoe bind je medewerkers aan de organisatie?
50-70% van het personeel verliet jaarlijks het succesvolle callcenter WIPRO in Bangladesh. Hoe zij het tij wisten te keren met een 1-uur experiment.