Praktijkvoorbeelden van Alignment in Zorgorganisaties
De meeste zorgorganisaties staan midden in de grote transformatie naar duurzame zorg: het realiseren van de juiste zorg op de juiste plek, positieve gezondheid, passende zorg, technologie…
Tegelijkertijd eisen werkdruk, corona en complexe zorgvragen hun tol bij medewerkers. Het is een turbulente tijd.
Je moet transformeren door de grote uitdagingen, maar personeel is uitgeput en hun hoofd zit vol.
🤯 Onderzoek laat zien dat gemiddeld 70% van de goed geformuleerde strategieën falen door een tekort aan alignment.
🎯Alignment is het in lijn brengen van alle middelen van de organisatie met de gekozen strategie. Medewerkers en teams delen deze gemeenschappelijke visie en handelen hiernaar.
Maar hoe doe je dit in deze turbulente tijd? Dat vertelden wij tijdens een webinar waar we aan de hand van praktijkvoorbeelden tijdens een webinar.
Kijk hier het webinar over alignment in zorgorganisaties terug:
🧑⚕️ Ontwikkel je strategie met de mensen die het moeten waarmaken.
🔥 Het laten landen en leven van de strategie in de organisatie.
🌟 Zo introduceer je (voor het eerst) de strategie in je organisatie.
INspiratie
Lessen van JetBlue: hoe zij medewerkers aan de organisatie verbinden
Het succes van JetBlue: Hoe alignment medewerkers aan de organisatie bindt en klantloyaliteit vergroot.
Hoe vinden de gemeenschap en het (zorg)systeem elkaar?
Hoe kunnen gemeenschaps- en burgerinitiatieven hun positie binnen ‘het systeem’ versterken? Komend jaar zet het Gideon’s B collectief in op dit thema.
Hoe bind je medewerkers aan de organisatie?
50-70% van het personeel verliet jaarlijks het succesvolle callcenter WIPRO in Bangladesh. Hoe zij het tij wisten te keren met een 1-uur experiment.