Klantverhaal

Ontwikkeling
markt­strategie
voor merk Kubion

 MKB

Hoe kunnen wij onze positionering versterken en beter ten uitvoer brengen?

Kubion ontwikkelt softwareoplossingen voor de winingbranche. Het MKB-bedrijf wil graag meer halen uit hun merkstrategie. Plannen zijn er genoeg, maar hoe sluiten ze voldoende aan op wat de markt wil en neem je daarna je medewerkers mee in de realisatie hiervan?

Weyond ontwikkelt samen met Kubion een merkpositionering en vertaalt dit in een alignmentprogramma. Zo kan de organisatie in alle aspecten van het klantencontact waarmaken wat ze belooft.

Uitdaging

Ontwikkelen merkpositionering
Marktstrategie vertalen
naar alignmentplan

Klant

IT-bedrijf met
50 medewerkers

Processtappen 

Een sterke merkpositionering sluit aan op de behoeften van jouw klanten. Als je die kent én weet welke drijfveren zij hebben om te kiezen voor een specifieke ICT-partner kun je daar je merkpositionering en marketingacties op afstemmen.

1. Klantinterviews

Onder begeleiding van Weyond interviewen medewerkers van Kubion zelf huidige en voormalige klanten om hun behoeften en meningen over Kubion te achterhalen.

2. Strategiesessies

Via strategiesessies met een kernteam (MT + informele leiders) ontwikkelen we een merkpositionering (‘Waarom kiezen klanten voor Kubion?’).

3. Alignmentplan

Om te zorgen dat Kubion zijn merkpositionering ook waarmaakt, ontwikkelen wij een alignmentplan.

Resultaat 

Het resultaat is een merkpositionering die aansluit op behoefte van bestaande klanten en onderscheidend en aantrekkelijk is voor potentiële klanten. Voor iedereen in de organisatie is nu duidelijk: wat is ons merkverhaal en onderscheidend vermogen. En wat betekent dat voor onze pitches, marketingboodschap, hr-beleid, dienstverlening en productontwikkeling? Het alignmentplan geeft handvatten voor de uitvoering van het merkbeleid.

Klantverhalen 

Nieuwsgierig naar meer klantverhalen?

Krachtig Verbindende Regiovisie Friesland

Krachtig Verbindende Regiovisie Friesland

 

Met vijftien ouderenzorgorganisaties en hun partners ontwikkelden we de toekomstvisie voor de regio: Krachtig Verbindende Regiovisie Friesland.

Merkstrategie en positionering De Heus

Merkstrategie en positionering De Heus

 

Een wereldwijde expansie vraagt om een goed geregisseerde positionering en merkstrategie. Weyond begeleidt De Heus Group hierbij.

Muzikaal kerstgeschenk voor de ouderenzorg

Muzikaal kerstgeschenk voor de ouderenzorg: 

Samen met MassiveMusic en Gideons’ B ontwikkelden we voor alle medewerkers in de ouderenzorg een muziek-in-de-zorg toolkit.