Simpel taalgebruik
Iedereen weet inmiddels wel wat [vul in jargon] betekent…
In Overijssel mogen inwoners tijdens de statenvergadering op een belletje drukken op het moment dat een ambtenaar iets zegt wat hen niet duidelijk is.
Deze methodiek zouden we eigenlijk een tijdje moeten invoeren bij alle (raads)vergaderingen en presentaties van strategische plannen en beleid.
Wij zijn in de zorg al best goed (in elk geval bewust) geworden van simpel taalgebruik. Toch zie ik veel beleidsmakers er vaak van uitgaan dat woorden die zij zelf vaak gebruiken ook voor medewerkers duidelijk zijn.
Denk aan: de juiste zorg op de juiste plek, positieve gezondheid, passende zorg, doelgroep gericht, klant gestuurd, strategie, strategisch beleid, netwerksamenwerking etc etc.
INspiratie
Een nieuw plan ontwikkel je bij de HEMA
Leer hoe gesprekken in de wijk bij een werkgroep zorgde voor een ander perspectief: een voorbeeld van een effectieve interventie.
Iedereen kan participeren in strategieontwikkeling
Iedereen kan participeren in strategieontwikkeling. Samen met Ons Tweede Thuis maakten we het mogelijk dat iedereen die wil participeren dat kan.
Webinar: de kracht van interventies
Ontdek de kracht van interventies om medewerkers te betrekken bij jouw strategie. Volg ons webinar en breng je organisatie beweging!