Logo Weyond
Telefoon:
E-mail:

Simpel taalgebruik

Iedereen weet inmiddels wel wat [vul in jargon] betekent…

In Overijssel mogen inwoners tijdens de statenvergadering op een belletje drukken op het moment dat een ambtenaar iets zegt wat hen niet duidelijk is.

Deze methodiek zouden we eigenlijk een tijdje moeten invoeren bij alle (raads)vergaderingen en presentaties van strategische plannen en beleid.

Wij zijn in de zorg al best goed (in elk geval bewust) geworden van simpel taalgebruik. Toch zie ik veel beleidsmakers er vaak van uitgaan dat woorden die zij zelf vaak gebruiken ook voor medewerkers duidelijk zijn.
Denk aan: de juiste zorg op de juiste plek, positieve gezondheid, passende zorg, doelgroep gericht, klant gestuurd, strategie, strategisch beleid, netwerksamenwerking etc etc.

 

Starbucks

Als medewerkers op een belletje omhoog te drukken bij jou, hoe vaak gaat die dan af?

INspiratie 

Zo breng je beweging in een organisatie

Zo breng je beweging in een organisatie

Nadat je strategie af is, is het essentieel om een goed programma te ontwikkelen waarmee je de dialoog in je organisatie kunt stimuleren en faciliteren. Hoe doe je dat?

Het succes van een organisatie als community

Het succes van een organisatie als community

In 2012 begon tiener Ben Francis in zijn garage een nieuwe fitness-kledinglijn. Wat kunnen organisaties leren van Gymshark? Hoe bouw je aan een organisatie als community?

De rol van mantelzorgers bij reablement

De rol van mantelzorgers bij reablement

Wat als mantelzorgers (te) dominant zijn in een gesprek met een cliënt? Wij organiseerden de inspiratiesessie: de helpende én remmende rol van mantelzorgers bij reablement. Kijk hier terug.