Op de wc gebeurt het
Al minimaal een jaar hangt deze poster op de toiletten van Careyn.
Ik denk erg impact vol om verschillende redenen:
📢 De inhoud van de boodschap sluit aan op de belevingswereld en behoefte van de medewerker. De cijfers liegen er niet om: niet alle zorg medewerkers kunnen rondkomen en hebben te kampen met veel stress.
🚽 De boodschap is er één die je privé aan de medewerker wilt delen, de plek is daarmee dus ook slim gekozen.
✔️ Alle bezwaren om geen gebruik te maken van de interventie worden weggenomen.
🛠️ Er wordt veel aandacht besteed aan de uitdaging en er worden direct laagdrempelige oplossingen/ handvatten aangeboden.
Wil je meer ideeën op doen over soorten interventies en hoe je deze vormgeeft? Op 23 april geven we een online webinar: Zo breng je mensen in beweging: de kracht van interventies.
✏️ Klik hier om je direct in te schrijven.
INspiratie
Vertel niet wat je gaat doen, maar wat je hebt bereikt
Voor veel organisaties is de nieuwjaarsborrel vaste prik om toekomstplannen te delen. Maar er zijn zo veel redenen waarom dit niet het ideale moment is. Wat kun je dan wel doen?
Durf jij je (regio)strategie op Linkedin te gooien voordat ie af is?
Over het algemeen wordt een (regio)strategie pas gedeeld als ie af is. Als de makers het eens zijn over alle punten en komma’s. Maar wat als je de conceptversie, na slechts één feedback ronde, op LinkedIn gooit?
De cijfers: waarom je zou moeten doen aan alignment…
Al sinds de oprichting van Weyond heb ik geen dag níet nagedacht over alignment. Waarom? Iedereen is altijd bezig met plannen maken. MAAR… het meest frustrerende is als deze plannen uiteindelijk geen werkelijkheid worden.