De nieuwjaarsborrel
De nieuwjaarsborrel: vertel niet wat je gaat doen, maar wat je hebt bereikt.
Zo na de zomer gaan organisaties zich voorbereiden op de evenementen van het komend jaar. Zoals bijvoorbeeld de befaamde nieuwjaarsborrel.
Voor veel organisaties is dit vaste prik om toekomstplannen te delen. Maar er zijn zo veel redenen waarom dit niet het ideale moment is (check de swipe, need I say more?).
Wat kun je dan wel doen?
Want dit is wél een moment dat iedereen bij elkaar is.
Denk eens na over andere manieren waarop je de aandacht kan vestigen op waar je naar toe wil, ZONDER te vertellen waar je naartoe wil.
Een hele mooie manier is het vestigen van aandacht op wat jullie in de organisatie hebben bereikt het afgelopen jaar. Belicht prestaties die in lijn zijn met de toekomstvisie.
Dit is hét perfecte moment om medewerkers in het zonnetje te zetten. En wanneer je dit doet… krijg je automatisch de aandacht van andere medewerkers.
Succes met de voorbereidingen 😊.
INspiratie
Hoe de gemiddelde strategie landt in de organisatie
Je kunt de strategie zien als een vliegtuig. Je wilt dat deze gaat landen, dat medewerkers instappen en dat je samen op reis gaat. Een aantal tips.
Realisatie regiovisie: de cruciale rol van de RvT
Leden van Raden van Toezicht en Bestuur van tien samenwerkende zorgpartners in de regiovisie Noord-Veluwe kwamen bijeen. De belangrijkste inzichten.
Hoe Innocent Drinks laat zien dat co-creatie loont
Bijna 25 jaar geleden stond de nu succesvolle Innocent Drinks met een kraampje op een festival. Twee simpele dingen die zij doen om klanten te betrekken.