De nieuwjaarsborrel
De nieuwjaarsborrel: vertel niet wat je gaat doen, maar wat je hebt bereikt.
Zo na de zomer gaan organisaties zich voorbereiden op de evenementen van het komend jaar. Zoals bijvoorbeeld de befaamde nieuwjaarsborrel.
Voor veel organisaties is dit vaste prik om toekomstplannen te delen. Maar er zijn zo veel redenen waarom dit niet het ideale moment is (check de swipe, need I say more?).
Wat kun je dan wel doen?
Want dit is wél een moment dat iedereen bij elkaar is.
Denk eens na over andere manieren waarop je de aandacht kan vestigen op waar je naar toe wil, ZONDER te vertellen waar je naartoe wil.
Een hele mooie manier is het vestigen van aandacht op wat jullie in de organisatie hebben bereikt het afgelopen jaar. Belicht prestaties die in lijn zijn met de toekomstvisie.
Dit is hét perfecte moment om medewerkers in het zonnetje te zetten. En wanneer je dit doet… krijg je automatisch de aandacht van andere medewerkers.
Succes met de voorbereidingen 😊.
INspiratie
We horen één keer wat en daarna toch nooit meer
Niet voor niets faalt gemiddeld zo’n 70% van de strategische plannen. De zes grootste valkuilen (en oplossingen) bij het realiseren van alignment.
Kom uit je ivoren toren, want anders prikt ie je…
Eén van de meest gemaakte fouten bij het ontwikkelen van een strategie is dat het in de boardroom gebeurt. 6 tips om te komen tot alignment.
Ik ken de visie niet, ik doe gewoon mijn werk
Een simpel zinnetje waar je als leider wakker van ligt. Vooral leiders van maatschappelijke organisaties die hun organisaties willen helpen.