De nieuwjaarsborrel
De nieuwjaarsborrel: vertel niet wat je gaat doen, maar wat je hebt bereikt.
Zo na de zomer gaan organisaties zich voorbereiden op de evenementen van het komend jaar. Zoals bijvoorbeeld de befaamde nieuwjaarsborrel.
Voor veel organisaties is dit vaste prik om toekomstplannen te delen. Maar er zijn zo veel redenen waarom dit niet het ideale moment is (check de swipe, need I say more?).
Wat kun je dan wel doen?
Want dit is wél een moment dat iedereen bij elkaar is.
Denk eens na over andere manieren waarop je de aandacht kan vestigen op waar je naar toe wil, ZONDER te vertellen waar je naartoe wil.
Een hele mooie manier is het vestigen van aandacht op wat jullie in de organisatie hebben bereikt het afgelopen jaar. Belicht prestaties die in lijn zijn met de toekomstvisie.
Dit is hét perfecte moment om medewerkers in het zonnetje te zetten. En wanneer je dit doet… krijg je automatisch de aandacht van andere medewerkers.
Succes met de voorbereidingen 😊.
INspiratie
Welke houding neem je aan t.o.v. zorgzame gemeenschappen?
In de meeste regiovisies en plannen zien we dat het belang van zorgzame gemeenschappen wordt benoemd. Het roept een belangrijke vraag op voor organisaties: welke houding moeten wij hierin aannemen?
Zo vertaal je regioplannen naar de werkvloer
Veel zorgorganisaties hebben soms wel te maken met 7(!) regiovisies, regioplannen en netwerken. Hoe laat je deze landen in jouw organisatie?
Een nieuw plan ontwikkel je bij de HEMA
Leer hoe gesprekken in de wijk bij een werkgroep zorgde voor een ander perspectief: een voorbeeld van een effectieve interventie.