De nieuwjaarsborrel
De nieuwjaarsborrel: vertel niet wat je gaat doen, maar wat je hebt bereikt.
Zo na de zomer gaan organisaties zich voorbereiden op de evenementen van het komend jaar. Zoals bijvoorbeeld de befaamde nieuwjaarsborrel.
Voor veel organisaties is dit vaste prik om toekomstplannen te delen. Maar er zijn zo veel redenen waarom dit niet het ideale moment is (check de swipe, need I say more?).
Wat kun je dan wel doen?
Want dit is wél een moment dat iedereen bij elkaar is.
Denk eens na over andere manieren waarop je de aandacht kan vestigen op waar je naar toe wil, ZONDER te vertellen waar je naartoe wil.
Een hele mooie manier is het vestigen van aandacht op wat jullie in de organisatie hebben bereikt het afgelopen jaar. Belicht prestaties die in lijn zijn met de toekomstvisie.
Dit is hét perfecte moment om medewerkers in het zonnetje te zetten. En wanneer je dit doet… krijg je automatisch de aandacht van andere medewerkers.
Succes met de voorbereidingen 😊.
INspiratie
Praatplaat: meer dan een poster
Een praatplaat is een aan populariteit winnend middel om complexe informatie en strategische plannen over te brengen op de doelgroep. Hoe maak je een goede praatplaat?
Netflix: Van DVD-verhuur tot Entertainmentkoning
Hoe transformeerde Netflix met haar medewerkers van “de beste dvd-verhuurdienst ter wereld” naar “de beste entertainmentdienst ter wereld”?
Versnelling community care: levend inspiratiedocument
Verken de versnelling van community care via een dynamisch inspiratiedocument. Ontdek hoe 32 initiatieven samenwerken voor verbeteringen.