Logo Weyond
Telefoon:
E-mail:

Hoe klinkt de hartslag in jouw organisatie?

Hoe klinkt de hartslag in jouw organisatie? Is die er eigenlijk wel? Leef je eigenlijk nog?

💗 🏃🏽‍♀️ De hartslag kan zijn: We hebben het druk, we hebben het druk, we hebben het druk
💗 🤔 De hartslag kan ook zijn: We denken in mogelijkheden, we denken in mogelijkheden, we denken in mogelijkheden
💗 👵🏽 De hartslag kan ook zijn: Wat kan de klant zelf? Wat kan de klant zelf? Wat kan de klant zelf?

Ruim 50% van de medewerkers kennen de visie of de strategie van hun eigen organisatie niet*. Zij weten niet of deels wat het plan is om de doelen van de organisatie te bereiken.

Mensen willen graag weten waarvoor ze werken. Wat is ons hogere doel? Waarom is dit belangrijk? Dat gesprek moet vaker plaatsvinden. En ja, een bericht op intranet helpt. De strategie in een boekje verspreiden helpt. Maar dat is niet genoeg!

70% van de goed ontwikkelde strategieën FALEN door een tekort aan alignment. Alignment is het in lijn brengen van alle middelen van de organisatie met de gekozen strategie. Medewerkers delen deze visie en handelen hiernaar.

Je moet op zoek naar je hartslag. Hoe gaat jullie organisatie structureel de strategie in het hoofd en hart krijgen van jullie medewerkers?

Hoe ga jij de strategie in de organisatie delen?

 

Heeft jullie hartslag een elektroshock of een reanimatie nodig? Kijk dan het volgende webinar terug:

👉 Zo introduceer je een strategie in je organisatie

*Bronnen

  • Strategiehoogleraar Costas Markides, van de London Business School, in de Harvard Business Review, juni 2022
  • Losing from day one: Why even successful transformations fall short about a McKinsey research on organization transformations, 2021

INspiratie 

Bij Weyond zijn we niet declarabel

Bij Weyond zijn we niet declarabel

Veel potentiële collega’s zijn tijdens een kennismaking vaak verrast als ze horen dat wij bij Weyond geen uren registreren of beoordelen op declarabiliteit.

De dag die je wist dat zou komen

De dag die je wist dat zou komen

We zien dat organisaties na het afronden van hun strategie één of een paar momenten kiezen om hier aandacht aan te besteden. En dan de verwachting hebben dat de strategie daarmee geland is en gaat leven. Niets is minder waar…