Hoe klinkt de hartslag in jouw organisatie?
Hoe klinkt de hartslag in jouw organisatie? Is die er eigenlijk wel? Leef je eigenlijk nog?
💗 🏃🏽♀️ De hartslag kan zijn: We hebben het druk, we hebben het druk, we hebben het druk
💗 🤔 De hartslag kan ook zijn: We denken in mogelijkheden, we denken in mogelijkheden, we denken in mogelijkheden
💗 👵🏽 De hartslag kan ook zijn: Wat kan de klant zelf? Wat kan de klant zelf? Wat kan de klant zelf?
Ruim 50% van de medewerkers kennen de visie of de strategie van hun eigen organisatie niet*. Zij weten niet of deels wat het plan is om de doelen van de organisatie te bereiken.
Mensen willen graag weten waarvoor ze werken. Wat is ons hogere doel? Waarom is dit belangrijk? Dat gesprek moet vaker plaatsvinden. En ja, een bericht op intranet helpt. De strategie in een boekje verspreiden helpt. Maar dat is niet genoeg!
70% van de goed ontwikkelde strategieën FALEN door een tekort aan alignment. Alignment is het in lijn brengen van alle middelen van de organisatie met de gekozen strategie. Medewerkers delen deze visie en handelen hiernaar.
Je moet op zoek naar je hartslag. Hoe gaat jullie organisatie structureel de strategie in het hoofd en hart krijgen van jullie medewerkers?
Hoe ga jij de strategie in de organisatie delen?
Heeft jullie hartslag een elektroshock of een reanimatie nodig? Kijk dan het volgende webinar terug:
*Bronnen
- Strategiehoogleraar Costas Markides, van de London Business School, in de Harvard Business Review, juni 2022
- Losing from day one: Why even successful transformations fall short about a McKinsey research on organization transformations, 2021
INspiratie
Kick-off programma Community care
Ontdek de positieve effecten, beste aanpak en goede voorbeelden van community care in de aftermovie en presentaties van de kick-off afgelopen 1 november.
Praatplaat: meer dan een poster
Een praatplaat is een aan populariteit winnend middel om complexe informatie en strategische plannen over te brengen op de doelgroep. Hoe maak je een goede praatplaat?
Netflix: Van DVD-verhuur tot Entertainmentkoning
Hoe transformeerde Netflix met haar medewerkers van “de beste dvd-verhuurdienst ter wereld” naar “de beste entertainmentdienst ter wereld”?