Wie wordt de eerste ‘death education influencer’ van nederland?
Een tijd geleden kreeg ik een Instagram-account onder ogen van Hospicenurse Julie. Een Amerikaanse hospice verpleegkundige die doet aan ‘death-education’.
Op Instagram licht zij mensen voor over de dood en doodgaan. Vanuit de overtuiging dat leren over dit onderwerp leidt tot minder angst en meer berusting.
Elke ochtend zie ik een filmpje… ik weet inmiddels wat er in een hospice gebeurt, hoe het eruit kan zien als iemand dood gaat, wat normaal is en waar je niet van hoeft te schrikken.
En eerlijk is eerlijk: in de vergrijzende maatschappij krijgen we veel vaker met dit onderwerp te maken
In veel regiovisies op de toekomst van de ouderenzorg streven we naar:
🧓🏻ouderen die zich voorbereiden op het ouder worden
👴🏽verwachtingen management over de verschraling van zorg
Het inzetten van influencers vind ik echt een kans om de bevolking te informeren in deze bewegingen.
Bewijs is al zichtbaar door de twee geweldige influencers in de zorg van dit moment: Tommie Niessen (werken in de zorg is leuk!) en Teun Toebes(een betere wereld voor mensen met dementie)
Wie wordt de eerste ⚰️ ‘death-education’ ⚰️ influencer van Nederland?
INspiratie
Lessen van JetBlue: hoe zij medewerkers aan de organisatie verbinden
Het succes van JetBlue: Hoe alignment medewerkers aan de organisatie bindt en klantloyaliteit vergroot.
Hoe vinden de gemeenschap en het (zorg)systeem elkaar?
Hoe kunnen gemeenschaps- en burgerinitiatieven hun positie binnen ‘het systeem’ versterken? Komend jaar zet het Gideon’s B collectief in op dit thema.
Hoe bind je medewerkers aan de organisatie?
50-70% van het personeel verliet jaarlijks het succesvolle callcenter WIPRO in Bangladesh. Hoe zij het tij wisten te keren met een 1-uur experiment.