Wie wordt de eerste ‘death education influencer’ van nederland?
Een tijd geleden kreeg ik een Instagram-account onder ogen van Hospicenurse Julie. Een Amerikaanse hospice verpleegkundige die doet aan ‘death-education’.
Op Instagram licht zij mensen voor over de dood en doodgaan. Vanuit de overtuiging dat leren over dit onderwerp leidt tot minder angst en meer berusting.
Elke ochtend zie ik een filmpje… ik weet inmiddels wat er in een hospice gebeurt, hoe het eruit kan zien als iemand dood gaat, wat normaal is en waar je niet van hoeft te schrikken.
En eerlijk is eerlijk: in de vergrijzende maatschappij krijgen we veel vaker met dit onderwerp te maken
In veel regiovisies op de toekomst van de ouderenzorg streven we naar:
🧓🏻ouderen die zich voorbereiden op het ouder worden
👴🏽verwachtingen management over de verschraling van zorg
Het inzetten van influencers vind ik echt een kans om de bevolking te informeren in deze bewegingen.
Bewijs is al zichtbaar door de twee geweldige influencers in de zorg van dit moment: Tommie Niessen (werken in de zorg is leuk!) en Teun Toebes(een betere wereld voor mensen met dementie)
Wie wordt de eerste ⚰️ ‘death-education’ ⚰️ influencer van Nederland?
INspiratie
Vertel niet wat je gaat doen, maar wat je hebt bereikt
Voor veel organisaties is de nieuwjaarsborrel vaste prik om toekomstplannen te delen. Maar er zijn zo veel redenen waarom dit niet het ideale moment is. Wat kun je dan wel doen?
Durf jij je (regio)strategie op Linkedin te gooien voordat ie af is?
Over het algemeen wordt een (regio)strategie pas gedeeld als ie af is. Als de makers het eens zijn over alle punten en komma’s. Maar wat als je de conceptversie, na slechts één feedback ronde, op LinkedIn gooit?
De cijfers: waarom je zou moeten doen aan alignment…
Al sinds de oprichting van Weyond heb ik geen dag níet nagedacht over alignment. Waarom? Iedereen is altijd bezig met plannen maken. MAAR… het meest frustrerende is als deze plannen uiteindelijk geen werkelijkheid worden.