Wie wordt de eerste ‘death education influencer’ van nederland?
Een tijd geleden kreeg ik een Instagram-account onder ogen van Hospicenurse Julie. Een Amerikaanse hospice verpleegkundige die doet aan ‘death-education’.
Op Instagram licht zij mensen voor over de dood en doodgaan. Vanuit de overtuiging dat leren over dit onderwerp leidt tot minder angst en meer berusting.
Elke ochtend zie ik een filmpje… ik weet inmiddels wat er in een hospice gebeurt, hoe het eruit kan zien als iemand dood gaat, wat normaal is en waar je niet van hoeft te schrikken.
En eerlijk is eerlijk: in de vergrijzende maatschappij krijgen we veel vaker met dit onderwerp te maken
In veel regiovisies op de toekomst van de ouderenzorg streven we naar:
🧓🏻ouderen die zich voorbereiden op het ouder worden
👴🏽verwachtingen management over de verschraling van zorg
Het inzetten van influencers vind ik echt een kans om de bevolking te informeren in deze bewegingen.
Bewijs is al zichtbaar door de twee geweldige influencers in de zorg van dit moment: Tommie Niessen (werken in de zorg is leuk!) en Teun Toebes(een betere wereld voor mensen met dementie)
Wie wordt de eerste ⚰️ ‘death-education’ ⚰️ influencer van Nederland?
INspiratie
Bij Weyond zijn we niet declarabel
Veel potentiële collega’s zijn tijdens een kennismaking vaak verrast als ze horen dat wij bij Weyond geen uren registreren of beoordelen op declarabiliteit.
De dag die je wist dat zou komen
We zien dat organisaties na het afronden van hun strategie één of een paar momenten kiezen om hier aandacht aan te besteden. En dan de verwachting hebben dat de strategie daarmee geland is en gaat leven. Niets is minder waar…
“De strategie moet simpel zijn – dat is niet waar.”
Als er iets is wat we graag willen dan is het dat alle medewerkers de strategie kennen en uitdragen. Drie inzichten.