Zo laat je regionale visies en plannen landen in je eigen organisatie
Veel zorgorganisaties hebben soms wel te maken met 7(!) regiovisies, regioplannen en netwerken.
Dat is knap lastig als het alleen de strategie van je eigen organisatie is… laat staan als externe ontwikkelingen óók nog eens de weg naar de werkvloer moeten vinden.
Als je dit wilt doen moet je twee dingen heel scherp hebben:
💡 Je boodschap moet komen vanuit je eigen organisatie. Medewerkers zijn vooral geïnteresseerd in de organisatie waar zij werken en minder in de visies en verbanden buiten de organisatie (dit voelt vaak als een ver-van-je bed-show).
🔗 Behandel je eigen strategie en de regionale ontwikkelingen niet als gescheiden werelden. Plaats de regio-ontwikkelingen binnen de context van je eigen organisatie en omgeving.
De eerste stap die je kan zetten…
Maak je eigen veranderverhaal waarin je beschrijft:
💁🏼♀️ Zingeving: waarom je als organisatie in beweging komt.
🎯 Richting: waarheen je gaat bewegen/veranderen.
🏃🏼♀️ Route: hoe ga je daar komen en welke vaardigheden/middelen medewerkers daarvoor nodig hebben en hoe medewerkers worden gefaciliteerd.
💪🏻 Houding en gedrag: wat dit betekent voor de rol van medewerkers en de teams.
Je dwingt jezelf dan als het ware om heel veel informatie tot essenties te brengen in wat relevant is voor je mensen.
Ook bied je direct context: waarom dat belangrijk is. Die is vaak gelinkt aan externe ontwikkelingen.
Meer leren? Je kan ook meedoen aan ons webinar op 23 april: ‘Zo breng je mensen in beweging: de kracht van interventies.’
✏️ Klik hier om je direct in te schrijven.
INspiratie
6 redenen waarom 70% van jouw strategie faalt
Ongeveer 70% van de strategieën falen. Benieuwd de naar redenen? Ontdek hier zes belangrijke oorzaken.
Hoe klinkt de hartslag in jouw organisatie?
Je moet op zoek naar je hartslag. Hoe gaat jullie organisatie structureel de strategie in het hoofd en hart krijgen van jullie medewerkers?
Lessen van JetBlue: hoe zij medewerkers aan de organisatie verbinden
Het succes van JetBlue: Hoe alignment medewerkers aan de organisatie bindt en klantloyaliteit vergroot.