Zo laat je regionale visies en plannen landen in je eigen organisatie
Veel zorgorganisaties hebben soms wel te maken met 7(!) regiovisies, regioplannen en netwerken.
Dat is knap lastig als het alleen de strategie van je eigen organisatie is… laat staan als externe ontwikkelingen óók nog eens de weg naar de werkvloer moeten vinden.
Als je dit wilt doen moet je twee dingen heel scherp hebben:
💡 Je boodschap moet komen vanuit je eigen organisatie. Medewerkers zijn vooral geïnteresseerd in de organisatie waar zij werken en minder in de visies en verbanden buiten de organisatie (dit voelt vaak als een ver-van-je bed-show).
🔗 Behandel je eigen strategie en de regionale ontwikkelingen niet als gescheiden werelden. Plaats de regio-ontwikkelingen binnen de context van je eigen organisatie en omgeving.
De eerste stap die je kan zetten…
Maak je eigen veranderverhaal waarin je beschrijft:
💁🏼♀️ Zingeving: waarom je als organisatie in beweging komt.
🎯 Richting: waarheen je gaat bewegen/veranderen.
🏃🏼♀️ Route: hoe ga je daar komen en welke vaardigheden/middelen medewerkers daarvoor nodig hebben en hoe medewerkers worden gefaciliteerd.
💪🏻 Houding en gedrag: wat dit betekent voor de rol van medewerkers en de teams.
Je dwingt jezelf dan als het ware om heel veel informatie tot essenties te brengen in wat relevant is voor je mensen.
Ook bied je direct context: waarom dat belangrijk is. Die is vaak gelinkt aan externe ontwikkelingen.
Meer leren? Je kan ook meedoen aan ons webinar op 23 april: ‘Zo breng je mensen in beweging: de kracht van interventies.’
✏️ Klik hier om je direct in te schrijven.
INspiratie
Word de nummer 1 door iedereen een stem te geven
In 1997 was ‘The USS Benfold’, van kapitein Michael Abrashoff, het slechtst presterende schip in de marine. Tegenwoordig staat dit schip bekend als het meest krachtige Navy-schip ter wereld. Hoe kreeg de kapitein dit voor elkaar?
Hoe een zelfsturende juwelenbende slaagde
In totaal plegen de Pink Panthers meer dan 105 roven en maken ze naar schatting 600 miljoen buit. Wie zijn dit in hemelsnaam? Hoe doen ze dit?
Hoe de gemiddelde strategie wordt ontvangen
Als je wilt dat strategie landt en leeft moet je erover durven praten en alle vaders en moeders van de strategie moeten dit faciliteren. 5 tips.