Zo laat je regionale visies en plannen landen in je eigen organisatie
Veel zorgorganisaties hebben soms wel te maken met 7(!) regiovisies, regioplannen en netwerken.
Dat is knap lastig als het alleen de strategie van je eigen organisatie is… laat staan als externe ontwikkelingen óók nog eens de weg naar de werkvloer moeten vinden.
Als je dit wilt doen moet je twee dingen heel scherp hebben:
💡 Je boodschap moet komen vanuit je eigen organisatie. Medewerkers zijn vooral geïnteresseerd in de organisatie waar zij werken en minder in de visies en verbanden buiten de organisatie (dit voelt vaak als een ver-van-je bed-show).
🔗 Behandel je eigen strategie en de regionale ontwikkelingen niet als gescheiden werelden. Plaats de regio-ontwikkelingen binnen de context van je eigen organisatie en omgeving.
De eerste stap die je kan zetten…
Maak je eigen veranderverhaal waarin je beschrijft:
💁🏼♀️ Zingeving: waarom je als organisatie in beweging komt.
🎯 Richting: waarheen je gaat bewegen/veranderen.
🏃🏼♀️ Route: hoe ga je daar komen en welke vaardigheden/middelen medewerkers daarvoor nodig hebben en hoe medewerkers worden gefaciliteerd.
💪🏻 Houding en gedrag: wat dit betekent voor de rol van medewerkers en de teams.
Je dwingt jezelf dan als het ware om heel veel informatie tot essenties te brengen in wat relevant is voor je mensen.
Ook bied je direct context: waarom dat belangrijk is. Die is vaak gelinkt aan externe ontwikkelingen.
Meer leren? Je kan ook meedoen aan ons webinar op 23 april: ‘Zo breng je mensen in beweging: de kracht van interventies.’
✏️ Klik hier om je direct in te schrijven.
INspiratie
Bij Weyond zijn we niet declarabel
Veel potentiële collega’s zijn tijdens een kennismaking vaak verrast als ze horen dat wij bij Weyond geen uren registreren of beoordelen op declarabiliteit.
De dag die je wist dat zou komen
We zien dat organisaties na het afronden van hun strategie één of een paar momenten kiezen om hier aandacht aan te besteden. En dan de verwachting hebben dat de strategie daarmee geland is en gaat leven. Niets is minder waar…
“De strategie moet simpel zijn – dat is niet waar.”
Als er iets is wat we graag willen dan is het dat alle medewerkers de strategie kennen en uitdragen. Drie inzichten.